Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych – Go to Brand, Inteligentny Rozwój
Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe
Maksymalna kwota dofinansowania projektu zlokalizowanego w województwie innym niż mazowieckie wynosi 455 650,00 zł i stanowi równowartość 100 000 euro przeliczonych po kursie z dnia ogłoszenia konkursu.
Na co (m.in.):
Dofinansowanie mogą otrzymać przedsiębiorcy realizujący projekty dotyczące uczestnictwa w działaniach objętych Programem promocji o charakterze ogólnym.
Dla kogo?
Dla mikroprzedsiębiorców, małych lub średnich przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej potwierdzoną wpisem do odpowiedniego rejestru.
Poziom dofinansowania
Maksymalny poziom dofinansowania wynosi:
1) w przypadku wyboru przez wnioskodawcę formy dofinansowania w postaci pomocy publicznej na sfinansowanie kosztów wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego - do 50% wartości kosztów kwalifikowalnych,
2) w przypadku wyboru przez wnioskodawcę formy dofinansowania w postaci pomocy de minimis w zakresie kosztów projektu:
- do 60% - dla średniego przedsiębiorcy;
- do 75% - dla małego przedsiębiorcy;
- do 80% - dla mikroprzedsiębiorcy z województwa mazowieckiego,
- do 85% - dla mikroprzedsiębiorcy z województwa innego niż mazowieckie.
Minimalny wkład własny wynosi:
1) w przypadku wyboru przez wnioskodawcę formy dofinansowania w postaci pomocy publicznej na sfinansowanie kosztów wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego - do 50% wartości kosztów kwalifikowalnych,
2) w przypadku wyboru przez wnioskodawcę formy dofinansowania w postaci tylko pomocy de minimis w zakresie kosztów projektu:
- - 40% - dla średniego przedsiębiorcy;
- - 25% - dla małego przedsiębiorcy;
- - 20 % - dla mikroprzedsiębiorcy z województwa mazowieckiego;
- - 15% - dla mikroprzedsiębiorcy z województwa innego niż mazowieckie.
Wartość projektu
- Maksymalna kwota kosztów kwalifikowalnych projektu wynosi 1 mln PLN.
Internacjonalizacja MŚP, Polska Wschodnia
Biznes na rynkach zagranicznych
Na co (m.in.): przygotowanie przedsiębiorstwa do sprzedaży swoich produktów i usług na rynkach międzynarodowych. I etap - usługi doradcze, które pomogą przygotować i wprowadzić nowy model biznesowy (np. analiza możliwości eksportowych, wskazanie rynków docelowych, koncepcja wejścia na rynek zagraniczny, propozycje dostępnych źródeł finansowania działalności eksportowej i instrumentów finansowych obniżających ryzyko eksportowe); II etap - usługi wyszukiwania i nawiązywania kontaktów z partnerami zagranicznymi, przygotowanie produktu do wejścia na nowy rynek, budowanie kanałów dystrybucji, projektowanie materiałów reklamowych, zakup oprogramowania niezbędnego do automatyzacji procesów biznesowych związanych z internacjonaliazcją działalności firmy, udział w targach, wystawach i misjach.
Dla kogo?
Mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa
Poziom dofinansowania
Maksymalna intensywność dofinansowania wynosi:
- w przypadku wyboru przez wnioskodawcę formy dofinansowania w postaci pomocy publicznej do 50% wartości kosztów kwalifikowalnych,
- w przypadku wyboru przez wnioskodawcę formy dofinansowania w postaci tylko pomocy de minimis do 85% wartości kosztów kwalifikowalnych.
Minimalny wkład własny wynosi:
- w przypadku wyboru przez wnioskodawcę formy dofinansowania w postaci pomocy publicznej do 50% wartości kosztów kwalifikowalnych,
- w przypadku wyboru przez wnioskodawcę formy dofinansowania w postaci tylko pomocy de minimis w zakresie kosztów projektu do 15 % wartości kosztów kwalifikowalnych.
Wartość projektu
Maksymalna kwota dofinansowania projektu wynosi:
- 800 000,00 zł (w przypadku wybrania rynków docelowych internacjonalizacji wyłącznie spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Szwajcarii) lub
- 550 000,00 zł (w przypadku wybrania co najmniej jednego rynku docelowego internacjonalizacji z Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub Szwajcarii),